Тема: Підсумок з теми «Океани.» (7 клас)
Мета: перевірити рівень знань і вмінь учнів; удосконалювати уміння учнів користуватися здобутими географічними знаннями, джерелами інформації; виховувати бережливе ставлення до одного з багатств природи – води.
Обладнання: фізична карта світу, конверти, папірці, булавки з прапорцями, піастри.
Тип уроку: перевірка та оцінювання знань.
Форма проведення: урок – подорож.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
1.Психологічра рефлексія.
- Доброго дня діти!
- Для початку зверніть увагу на дошку, де зображено три малюнки ( три настрої).
Гарний. Середній. Сумний.
Виберіть собі малюнок, що відповідає вашому настрою на початку уроку,та замалюйте в куточку папірця, які лежать у вас на парті, а потім подивимося, чи зміниться він до кінця уроку, стане гіршим, чи навпаки, покращиться.
2.Установка на урок.
Я все знаю.
Я все вмію.
Я все зможу.
Я досягну успіху.
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
- Яку тему ми з вами вивчали?
- Сьогодні ми зробимо підсумок всього того, що ми з вами вивчили, тобто перевіримо рівень ваших знань, умінь і навичок з цієї теми. Це буде підсумковий урок –подорож. Протягом уроку ви будете змагатися в команді, кожен буде намагатися заробити найбільше очок для своєї команди, але і кожен повинен проявити себе, тобто набрати максимальну кількість балів, 12. Бо тільки знання кожного приведуть до перемоги всю команду.
Наш сьогоднішній урок буде незвичайним. Це буде урок – подорож. Я знаю, що ви всі любите пригоди. І тому запрошую помандрувати морями та океанами в пошуках скарбів. До речі, скарби розкидані по всіх океанах, закопані в глибинах Землі по всьому світі і чекають, аби їх хтось знайшов.
- Отже, мандруємо!
- Ви заздалегідь були поділенні на дві команди, методом жеребкування. А один учень, це Наталка, була зачислена до першої команди. Але її бали на кінцевий результат команди не вплинуть, тому, що їх більше за кількістю. Тому Наталка буде набирати бали для себе.
- Але для того, щоб розпочати нашу подорож потрібно, щоб капітани з командами зайняли свої місця на кораблі і представили кожен свою команду. Отже, скажіть нам, як називаються ваші команди.
(Капітани представляють свої команди.)
ІІІ. Основна частина уроку.
1.Інсценізація.
(Звучить музика.)Вбігає Пірат та співає.
Остров невезения в океане есть
Весь покрытый зеленью,
Абсолютно весь.
Остров географии
В нашей школе есть,
Весь покрытий параллелями
Абсолютно весь.
Там живут ужасные, дети- дикари
На лицо ужасные добрые внутри.
Там живут несчастные дети- динарии
На лицо ужасные добрые внутри.
- А що, ви пізнали мене?
- Я – пірат, господар одного із островів у Світовому океані.
Подорожуючи морями, океанами ви будете зупинятися на деяких островах. На одному з цих островів знаходиться скарб, а на інших ви будете виконувати завдання, які я там залишив. А ось я даю вашому вчителю піастри, які ви можете отримати за правильну відповідь. А в кінці подорожі, ці піастри ви зможете обміняти на золотий скарб, а який ви дізнаєтесь в кінці уроку.
(Вчитель роздає по1 піастру за 1 конкурс «Представлення команд»)
2. Проблемне завдання.
- Ми вирушаємо в далеке плавання. Чи ви вже відчуваєте пахощі моря, крики чайок, звуки хвиль? Ми випливаємо з порту міста Одеса і пливемо…Продовжте, як нам потрапити до 1 зупинки?
(Розповідь учня. Правильна відповідь – додатковий піастр.)
- Ми робимо першу зупинку на станції «Теоретична», яка знаходиться на одному з островів Зеленого Мису.
3.Розповідь команд про історію відкриття та дослідження чотирьох океанів.
(Вчитель роздає піастри за 2 конкурс «Теоретичний»)
- Отже, ми продовжуємо свою подорож з попутним вітром. І прямо покурсу в нас вже видно маяк. Ми наближаємося до острова.
- Хто мені скаже, до якого острова ми з вами наближаємося?
- Правильно, Мадагаскар, на якому знаходиться станція «Поштова».Вам необхідно забрати кореспонденцію.
4.Робота в міні групах. Гра «Пошта»
а)Умова: учасникам гри вчитель роздає однакову кількість карток з назвами або обрисами островів, заток, проток, морів, течій. Учні повинні покласти у відповідний конверт і не помилитися «адресою»;
б)перевірка зібраної кореспонденції.
(Вчитель роздає піастри за 3 конкурс «Пошта».)
- Від острова Мадагаскар ми помандруємо далі та зробимо зупинку біля острова. Ще про нього можна сказати, що це острів, звідки нам возять цейлонський чай.
- Хто мені скаже, як цей острів називається?
-Правильно, о. Шрі- Ланка, молодці!
- Біля о. Шрі- Ланка, знаходиться наступна станція «Практична». На якій відбудеться наступний конкурс «Знавці карти». Тобто, яка команда краще знає карту.
5.Завдання «Практичне».
Умови: для кожної команди дається по 10 булавок з кольоровими прапорцями і вручається одночасно список з 10 відомими географічними назвами з вивченої теми.
- За моєю командою гравці одночасно починають пришпилювати прапорці на всі об’єкти карти, зазначені в списку. Виграє та команда, яка за короткий час нанесе всі географічні назви. І отримує максимальну кількість балів. Якщо хтось не впорався із завданням піастрів не отримає.
І команда ІІ команда
1. Берингове море 1. Південно – атлантичний хребет
2.течія Гольфстрім 2.Карське море
3.Перська затока 3.Південно – Китайське море
4.течія Куросіо 4.Мусонна течія
5.Чукотське море 5.Червоне море
6.хребет Ломоносова 6.Бермудські острови
7.острів Ґренландія
(Вчитель роздає 1піастр команді яка виграла в конкурсі.)
- Попереду у нас іде команда………………..
- А ми вирушаємо далі і потрапляємо на острови Великого Бар’єрного рифу, де знаходиться наступна станція «Цікава або унікальна».
- Кожен океан має свою неповторну природу, геологічну будову або унікальні створіння, про які ви готували повідомлення вдома.
6. «Цікава або унікальна».
- Представники команд розповідають про унікальні об’єкти одного з океанів.
(Вчитель роздає 2 піастра за конкурс.)
- А ми вирушаємо далі. Попереду у нас станція «Кмітлива», яка знаходиться………..
- Хто піде, подивиться і скаже нам на якому острові вона знаходиться?
- Правильно на острові Врангеля!
7.Запитання станції «Кмітлива».
І команда
1. Який океан на Землі найбільший?
2. Який океан найхолодніший?
3. В якому океані знаходиться море без берегів?
4. Де знаходиться «зелена країна»?
5. Частиною якого океану є Червоне море?
6. Яким одним словом можна об׳єднати назви: Мікронезія, Полінезія. Меланезія?
7. Хто дав назву найбільшому океану на планеті?
ІІ команда
1. Назвіть другий за величиною океан на Землі?
2. В якому океані знаходиться Великий Бар’єрний риф?
3. Який океан омиває два материка?
4. Назвіть потужну холодну течію, яка перетинає південні частини трьох океанів?
5. Який океан на Землі найтепліший?
6. До якого океану відноситься Чорне море?
І команда
1. В якому океані знаходиться о. Мадаґаскар?
2. У яких одиницях вимірюють солоність води?
3. Як називається кораловий острів у вигляді кільця? (Атол.)
4. В якому океані спостерігаються такі грізні явища, як тайфуни, урагани?
5. Найбільші коралові острови?
6. Куди дмуть пасати?
7. В якому океані розташований о. Шрі- Ланка?
ІІ команда
1. Який материк омивають води чотирьох океанів?
2. В якому океані вчені виловили доісторичну рибу ценакант?
3. В якому океані знаходиться течія Гольстрим?
4. В якому океані знаходиться найглибша западина?
5. Частиною якого океану є Карибське море?
6. Що таке мусони?
(Вчитель роздає по 2 піастри за правильні відповіді.)
ІУ.Підведення підсумків уроку.
- От ми й досягли місця, де сховані скарби. Але зараз ми дізнаємося хто їх отримає. Порахуйте усі свої піастри і напишіть на листочку скільки хто отримав піастрів – балів. А тепер капітан нам скаже загальну кількість балів усіх членів команди.
- Попереду йде команда…………….. І в кінці уроку вона отримає скарб.
- Гра, грою, а як же насправді знайти скарби?
Не слід вважати, що за скарбами треба обов’язково пірнати на дно Тихого океану або їхати до іншої країни. Їх і в нас, в Україні, чимало. І кожен з них має свою історію й ховає свою таємницю.
- Але зараз найголовніший скарб – ті знання, які ви отримуєте на уроках, читаючи цікаві книги, переглядаючи телепередачі, слухаючи радіопередачі.
- А зараз ми повернемося до нашої Батьківщини – України, а поки наші кораблі будуть повертатися ми проведемо невеличку перевірну роботу між усіма членами екіпажу і дізнаємося чи зможуть вони самостійно мандрувати морями та океанами нашої планети. Тобто, чи зможуть вони стати капітанами. Ми напишемо «Географічний диктант».
1. «Географічний диктант».
Умови: кожному учневі дається картка з переліком назв океанів під номерами. Я задаю запитання, а учні проставляють цифри питань відповідно до назв океанів.
І команда ІІ команда
1 варіант 2 варіант
1.Тихий океан 1.Північно Льодовитий океан
2.Індійський океан 2.Атлантичний океан
3.Атлантичний океан 3.Індійський океан
4.Північно Льодовитий океан 4.Тихий океан
Запитання.
1.Який океан на Землі найбільший?
2.Який океан найхолодніший?
3.В якому океані знаходиться море без берегів?
4.Який океан омиває два материки?
5.В якому океані розташовані Зондські острови?
6.В якому океані знаходиться Маріанський жолоб?
7.Який океан найтепліший?
8.В якому океані найбільше островів?
1,4,3,4,2,1,2,1. 4,1,2,1,3,4,3,4.
- Якщо всі відповіді правильні, то ви можете бути капітаном і самостійно мандрувати.
І ці учні отримують 2бали. А у кого є хоча б одна помилка, то напевно йому потрібно ще чогось навчитися, щось підучити, а тільки потім збиратися мандрувати. Ці учні отримують1бал(1-3 помилки). А у кого більше трьох помилок, то той не отримує жодного балу.
(Вчитель роздає учням по 2 і 1 піастру за «Географічний диктант»)
2.Психологічна рефлексія.
- А тепер візьміть листочки і поставте свій настрій в кінці уроку.
Гарний. Середній. Сумний.
- А команда, яка отримала найбільше піастрів може їх обміняти на золоті монети які мені залишив пірат.
У.Виставлення оцінок.
Немає коментарів:
Дописати коментар