Тема уроку: Атмосферний тиск
Мета: -
продовжувати формування в
учнів систему знань про атмосферу Землі; з’ясувати її взаємозв’язок з іншими
оболонками Землі та висотою Сонця над горизонтом;
- розвивати вміння
користуватись барометром та флюгером,
картою погоди, синоптичними картами;
продовжити формувати вміння ведення календаря погоди, розвивати спостережливість і увагу; формувати
вміння складати та користуватись «розою
вітрів»;
- виховувати
інтерес до вивчення географії та пізнання навколишнього світу.
Обладнання: підручники,
атласи, робочі зошити, барометр
анероїд, технічні засоби навчання, ММП «Атмосферний тиск».
Тип уроку: комбінований.
Опорні поняття: атмосфера,
атмосферний тиск, висота над
рівнем моря, роза вітрів, календар
погоди.
Структура уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
V. Закріплення нових
знань і умінь.
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє
завдання.
ХІД
УРОКУ:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Роздатковий матеріал (картки із завданнями виконують 3 учні)
Бесіда із запитаннями (слайд 2):
- Як нагрівається повітря?
- Чи залежить температура повітря від висоти місцевості?
- Які лінії зображені на карті і що вони показують?
- Як визначити добову, середньомісячну
амплітуду температур?
- Які прилади та одиниці СІ використовують для вимірювання температури
повітря?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Розповідь учителя.
Велика кількість процесів та явищ у природі пов’язані з
атмосферним тиском, навіть самопочуття людини, сила та напрям вітру, рух хмар –
все це є наслідком дії атмосферного тиску. Сьогодні ми з Вами дізнаємось, що це
за елемент погоди атмосферний тиск, за допомогою якого приладу його визначають
та навчимося визначати атмосферний тиск на різній висоті над рівнем моря.
IV. Вивчення нового матеріалу
Запис в зошити Теми уроку.
Ø Роздуми учнів з
елементами бесіди:
Учні пригадують матеріал попередніх
уроків та дають відповіді на запитання:
1.
Чи
має вагу повітря?
2.
Як
це довести?
3.
Чому
здорова людина не відчуває цього тиску?
Перегляд
відеоролика «Атмосферний тиск».
Записуємо в зошити основні визначення.
Демонстрація барометра-анероїда з поясненням основних
принципів його роботи.
Бесіда із запитаннями.
1.
Чи
змінюється атмосферний тиск з висотою?
2.
Як
змінюється?
3.
Чому
він знижується?
Демонстрація слайду: «Баричні зони
Землі».
Визначаємо зони високого та низького тиску на Землі.
Ø Робимо висновок:
Повітря завжди знаходиться в русі.
Учні записують в зошит і виділяють жирним шрифтом поняття
– вітер, флюгер.
«Флюгер» - прилад для вимірювання
напрямку та сили вітру.
Розглядаємо в підручнику мал. 97.
ст.. 117. Визначаємо які показники погоди вимірюються за допомогою флюгера.(слайд
9).
Ставимо перед учнями запитання:
Як утворюються вітри? - ( відеоролик 2)
Після перегляду записуємо в зошити назву вітрів і в якій частині земної
кулі вони переважають. (пасати, західне перенесення, мусони, самум). Записуємо
визначення назв вітрів.
Мусони – вітри, що змінюють свій напрямок двічі на рік.
Пасати – вітри тропічних широт.
Західне перенесення – вітри помірного поясу західного узбережжя материків.
Для зручності обрахувань
будують розу вітрів (мал.. 98 ст.
118 ), (слайд 12).

V. Закріплення
нових знань і умінь.
Бесіда із запитаннями:
1. Який
атмосферний тиск називається нормальним?
2. Чи змінюється
тиск з висотою?
3. Що називається вітром?
4. Які прилади
фіксують атмосферний тиск та показники зміни вітру?
5. Які види вітрів
Вам відомі?
5. Що являє собою роза вітрів? (слайд 13)
Завдання:
Визначити в якому місці буде дути сильніший вітер:
1в. – На вершині гори а.т. становить 700 мм. рт. ст.. а
біля підніжжя 780 мм. рт. ст..
2в. – Над озером тиск становить 765 мм. рт. ст.. а над
суходолом 760 780 мм. рт. ст..
VІ.
Підсумок уроку. (Зачитують
учні з підручника ст.. 120)
VІІ. Домашнє
завдання.
Опрацювати
матеріал підручника, §36
Виконати завдання 1, 2,3 після параграфу.
Немає коментарів:
Дописати коментар